Malta – kurs metodyczny

„Ponadnarodowa mobilność kadry edukacji szkolnej” realizowany ze środków POWER na zasadach Programu Erasmus+ sektor Edukacja szkolna

W dniach 29. 07. 2019 r. – 9. 08. 2019 r. uczestniczyłam w projekcie „Ponadnarodowa mobilność kadry edukacji szkolnej” realizowany ze środków POWER na zasadach Programu Erasmus+ sektor Edukacja szkolna. Zajęcia odbywały się w szkole Alpha School of English, znajdującym się w przepięknym mieście St. Paul’s Bay na wyspie Malta. Kurs obejmował 60 godzin zajęć lekcyjnych oraz różnego rodzaju zajęć i wycieczek fakultatywnych. Uczestnikami szkolenia byli nauczyciele z różnych krajów europejskich w tym z Węgier, Hiszpanii, Czech, Bułgarii oraz Polski.

Celem zajęć było doskonalenie znajomości języka angielskiego, praktyczne podejście do korzystania z nowoczesnych technologii w klasie, takich jak interaktywne tablice, zasoby audio, wideo, blogi i media społecznościowe, aktualizacja i poszerzanie wiadomości krajoznawczych.

Nauczyciele byli bardzo przyjaźnie nastawieni, wspaniale przygotowani pod względem merytorycznym, zajęcia były prowadzone w sposób interesujący i zróżnicowany – ciekawe metody oraz środki. Poznałam między innymi program do prezentacji multimedialnych Prezi, Movie Maker edytor wideo, Socrative umożliwiający układanie testów wielokrotnego wyboru prawda/fałsz lub ankiety, Kahoot gdzie użytkownicy mogą tworzyć własne quizy przeznaczone do wykorzystania przez innych. Szkoła jest miejscem bardzo przyjaznym dla kursantów. Zajęcia odbywały się od poniedziałku do piątku w godzinach od 9.00 – 14.30 z kilkoma krótkimi przerwami. Każdy uczestnik kursu mógł brać udział w wycieczkach fakultatywnych organizowanych przez szkołę. Ja skorzystałam z dwóch był to wyjazd do stolicy Malty Valletty oraz Mdiny (stare miasto – dawna stolica Malty).

Podczas pobytu na Malcie miałam okazję zwiedzić to państwo, poznać jego historię, zabytki a także kulturę. Malta wraz z przynależnymi do niej wyspami między innymi Gozo i Comino to kraj leżący w sercu Morza Śródziemnego. Jej historia sięga tysięcy lat a Valletta stolica z 320 zabytkami jest wpisana na listę światowego dziedzictwa UNESCO, jak również klify występujące w rejonach Gozo. Zróżnicowana linia brzegowa obfituje w piaszczyste plaże, skaliste zatoczki i przede wszystkim, głębokie, naturalne ukształtowane porty. Ciekawostką turystyczną jest niewątpliwie Lazurowe okno, jest to skalny łuk, który znajduje się na wyspie Gozo. Miejsce to było inspiracją do wykonania zdjęć wykorzystanych w filmie „Gra o tron”.  

Udział w kursie metodycznym to dla mnie bardzo cenne doświadczenie pod względem zawodowym. Okazja do doskonalenia własnych umiejętności językowych i pedagogicznych. Omawiane podczas kursu techniki i metody, dyskusje i wymiana doświadczeń były dla mnie okazją do skonfrontowania dotychczasowej wiedzy i umiejętności w sferze metodycznej z tymi świeżo poznanymi, co niewątpliwie przyczyniło się do podniesienia moich kwalifikacji zawodowych, umożliwił mi dostęp do nowych materiałów, technik i metod nauczania. Poszerzył wiedzę z zakresu kulturoznawstwa, umożliwił wymianę doświadczeń z nauczycielami z innych krajów co inspiruje do wcielania nowych pomysłów i sposobów uatrakcyjniania  prowadzonych przeze mnie zajęć.

                                                                                                                                             Kinga Zagórska

Report on the Erasmus+ Project „Ponadnarodowa mobilność kadry edukacji szkolnej” funded  by the POWER programme  and carried out according to the Erasmus+ sektor Edukacja szkolna Programme

Between July 29 and August 09, 2019, I participated in the „Ponadwymiarowa mobilność kadry edukacji szkolnej” project funded by the POWER programme and carried out according to the Erasmus+ sektor Edukacja szkolna programme. I enrolled in a course offered by the Alpha School of English in St. Paul’s Bay in Malta. The course consisted of 60 hrs of classes but also other activities and trips. Participants from many European countries – Hungry, Spain, the Czech Republic, Bulgaria and Poland – attended the classes with me and my friends.

The main objective of the course was learning and perfecting our English language skills. Apart from that, we were learning about practical uses of modern technologies and equipment – such as interactive whiteboards, audio and video devices – in the classroom. We also looked at the benefits of using blogs and social media websites for educational purposes. In addition, we expanded our knowledge about foreign cultures.

Our teachers had a very friendly and positive attitude. They were always well prepared for classes which were conducted in a professional and interesting way; they used different methods and educational aids. During the course, among other things, I learnt about Prezi, a presentation software and online presentation tool, the Movie Maker video editing software, Socrative an online assessment tool, Kahoot, a game-based online learning platform. In general, the school was a very student-friendly environment. The classes took place from Monday to Friday, from 9 a.m. to 2.30 p.m. We had a few short breaks during the day. Every participant could take part in sightseeing trips organized by the school. I went on two trips – I visited the capital of Malta, Valleta, and Mdina, the previous capital.

During my stay I had an opportunity to explore the country – learn about its history and culture. Malta is an archipelago in the central Mediterranean Sea. The biggest islands are Malta, Gozo and Comino. Malta is an ancient coutry; its capital – Valleta – was officially recognised as a World Heritage Site by UNESCO in 1980, along with the cliffs in the Gozo region. The coastline is full of beaches, rocky bays and natural harbours. One of the most popular tourist attractions is the Azure Window – a rock arch on the Gozo island. This amazing spot was used as the movie set for the Game of Thrones series.

Taking part in the course was a very valuable educational experience. I had a great opportunity to improve my language and pedagogical skills. The methods and techniques which I learnt about during the course gave me a chance to assess my knowledge and methodological approach. My awareness about new teaching materials, techniques and methods has significantly increased. It also definitely raised my professional qualifications. The whole stay allowed me to expand my knowledge about foreign cultures and enabled an exchange of experience between teachers from different countries. I am sure I will use this experience and learning to enhance my teaching methods and prepare better, more interesting classes.

Kinga Zagórska