Grupa 3

Wychowawca: Katarzyna Filus

Dzisiaj mamy szczególny dzień – Wasi Kochani Tatusiowie obchodzą swoje święto.

Drogie Dzieci, z okazji Dnia Ojca uściskajcie  serdecznie swoich Tatusiów i wręczcie Im stworzone przez Was upominki.

Na tym kończymy naukę zdalną… Wszystkim życzymy udanych wakacji!

22.06.2020 (poniedziałek)

Temat dnia: Zjawiska atmosferyczne latem.

Witajcie Kochani!

W ubiegłym tygodniu rozmawialiśmy o pogodzie, o tym, że latem doświadczamy wciąż słońca, że jest ciepło, a jeszcze wcześniej mówiliśmy o deszczu i o tęczy, pamiętacie? 

Dziś pora porozmawiać o burzy, która latem jest dość częstym gościem. Najpierw posłuchajcie piosenki:

Właśnie kiedy nagle pojawi się silny wiatr, przyjdą ciemne chmury, zacznie grzmieć i błyskać się na niebie to znak, że zbliża się burza, potem pojawia się deszcz, a czasem nawet grad. Dziś chciałabym, abyście zapamiętali, czego przede wszystkim nie wolno robić kiedy jesteście na dworze podczas burzy. Ważne, żebyście posiadali takie informacje, bo podczas letniego wypoczynku, burza może Was zaskoczyć. Zobaczcie filmik, a znajdziecie odpowiedź.

A teraz spójrzcie na plakat! Zobaczcie czego jeszcze nie wolno robić podczas burzy na dworze.

Ale wiecie co jest fajnego, kiedy burza się skończy?

O tak, kałuże! Wszystkie dzieci je kochają!

A macie ochotę zrobić w domu  deszczową chmurę? Zapraszam Was do kreatywnej zabawy!

Potrzebujemy: białego arkusza papieru, bibuły w niebieskich odcieniach, kleju, waty i spryskiwacza oraz wody. Udanej zabawy!

https://youtu.be/Drh8Pui0WRU

W wolnej chwili zachęcam do obejrzenia świnki Peppy „Błotniste kałuże”.

https://youtu.be/moUgFUceS3Q

 Do jutra!

19.06.2020 (piątek)

Temat dnia: Przysmaki lata.

Witajcie Kochani!

Dziś zaczynamy dzień całkiem przepysznie, zapraszam Was do wysłuchania piosenki pt. „Lody”. Może zatańczycie do tej melodii?

https://youtu.be/yIKlcjt9Bws

To był przepyszny dzień, może po obiadku wspólnie z rodzicami wybierzecie się na lody?

Kolorowego dnia!

18.06.2020 (czwartek)

Temat dnia: Co robią latem dni tygodnia?

Witajcie! Dziś utrwalimy sobie dni tygodnia.

Na rozgrzewkę posłuchajcie  wesołej piosenki pt. „Tydzień”.

Teraz zapraszam do wysłuchania wiersza G. Lecha pt. Co robią latem dni tygodnia?

– Co wy na to, że już lato? –
Tydzień swoje dni zapytał.
Poniedziałek zsiadł z roweru.
– Radość dla kolarzy wielu!
Wtorek książkę czytał właśnie.
Mruknął tylko: – Lubię baśnie!
Latawca puszczała Środa,
bo piękna była pogoda.
Czwartek rzekł: – Ja wciąż maluję,
jak się świetnie w lesie czuję.
Piątek tylko machnął ręką:
– Chciałbym zagrać, lecz nieprędko
znajdę gracza w tym upale.
Szachów nie otwieram wcale.
– A Sobota? – Cóż mam rzec?
Niosę piłkę, dziś gram mecz.
– Czy Niedziela coś dopowie?
Nie dopowie, bo jest w kinie
na animowanym filmie.
A czy film ten był o lecie,
w poniedziałek się dowiecie.

Powiedzcie:
– Jaka pora roku się do nas zbliża?
– O co zapytał swoje dni Tydzień?
– Co zrobił i odpowiedział poniedziałek?
– Co zrobiły i odpowiedziały kolejne dni tygodnia?
– Co wy lubicie robić latem?
– Opowiedzcie co robiliście każdego dnia – co robiliście od poniedziałku do piątku i co zamierzacie robić w sobotę i niedzielę.

– Ile dni wchodzi w skład tygodnia? 

Wymieńcie w odpowiedniej kolejności wszystkie dni tygodnia i jednocześnie pokazujcie przy pomocy palców, który to z kolei dzień tygodnia. Pomoże Wam w tym filmik (link poniżej).

https://youtu.be/Y5fAUZna0kI

Zachęcam Was do zagrania w grę: dni tygodnia (link poniżej).

https://szaloneliczby.pl/dni-tygodnia/

Na koniec proponuję Wam taniec – Zygzak.

https://youtu.be/xm93WFJ7bNs

17.06.2020 (środa)

Temat: Lato na wakacjach.

Witajcie moi Drodzy!!!

Chciałabym dzisiaj z Wami porozmawiać o zbliżającym się lecie. Jak wiecie lato to jedna z czterech pór roku.

Rozpoczyna się 21.06 i trwa aż do 23.09. Jest to pora roku, kiedy słonko grzeje najmocniej, a dni stają się długie. W świecie roślin to najlepszy okres na dojrzewanie i kwitnienie. Niektóre z roślin latem wydają owoce np. truskawki, czereśnie, jagody, poziomki. To na nie często czekamy cały rok.

Lato to moja ulubiona pora roku. Uwielbiam lato a Wy? 

Zastanawialiście się kiedyś za co lubimy lato? Posłuchajcie wiersza pt. „Za co lubimy lato”, który napisała E. Bełczewska. Słuchajcie uważnie i wskażcie 5 ilustracji, na których przedstawiono rzeczy, za które lubimy lato.

Za co lubimy lato?

Za słońce, co jasno świeci,

za bawiące się na podwórku dzieci.

Za leśne poziomki, maliny, jagody,

za spacery z rodzicami do parku na lody.

Za wakacje, wyjazdy nad morze, jeziora lub w góry,

Za babki z piasku i lot latawca hen wysoko w chmury.

A za co jeszcze lubimy lato?

Za łąkę pełną kwiatów, biedronek i bąków,

za żabki kumkające koncerty wieczorne.

Za kolorowa tęczę, co cudnie się mieni,

za parki ze śpiewem ptaków w soczystej zieleni.

I lato za to lubimy… Że daleko jeszcze do zimy.

Skoro rozmawiamy o lecie, to proszę usiądźcie wygodnie i posłuchajcie wspaniałej piosenki pt. „Lato ,lato” .  

Ach.. jak się rozmarzyłam… A Wy?

Mam dla Was kolejne zadanie. Spójrzcie na poniższe obrazki i wskażcie co jeszcze na nas czeka wraz z latem w piosence?

 Na koniec proponuję zabawę rozwijającą małą motorykę „Wakacyjny rysunek”.

Potrzebne materiały: tacka i piasek

Poproście rodziców o tackę z piaskiem i narysujcie na niej palcem np. statek, morskie fale, słońce i chmury.

To już wszystkie zadania na dzisiaj!!! Życzę Wam pięknej pogody i dużo wypoczynku!

16.06.2020 (wtorek)

Temat dnia: Smaki, zapachy i odgłosy lata.

Kolorowe  lato! Z radością na nie czekamy  i do wspólnych zabaw gorąco zapraszamy. Bardzo się cieszymy, że wkrótce będzie z nami. Niech ogrzewa nas codziennie ciepłymi promykami.

Zachęcam Was do posłuchania piosenki pt. „Kolorowe lato”.     

  Podajcie nazwy owoców, które znajdują się na poniższych ilustracjach, określcie ich barwę, kształt oraz smak.

„Za co lubimy lato?” – rozmowa połączona z rozwiązywaniem zagadek i zabawami badawczymi.

Powiedzcie: Po czym poznajemy, że nadeszło lato? 
Rozwiążcie zagadki:
Ciemno, cicho. Co to będzie?
Nagle grzmoty słychać wszędzie? (burza)


Kolorowy most na niebie,
co zachwyca dzieci.
Zjawia się, gdy deszczyk pada
i słoneczko świeci. (tęcza)

Zabawy badawcze z wodą i piaskiem.
Potrzebne materiały: cztery miski, papierowe łódeczki, rurki do napojów, drobny piasek.

1 miska – dziecko puszcza na wodę papierowe łódeczki, przesuwa je oddechem.
2 miska – dziecko uderza rękami o powierzchnię wody.
3 miska – dziecko dmucha w wodę przez rurkę.
4 miska – dziecko zanurza dłonie w drobnym piasku.
Po zakończonych doświadczeniach dziecko opisuje co zaobserwowało.

Pobudzanie zmysłu smaku – „Smaki lata”.
Materiały: owoce, np: banany, winogrona, kiwi, truskawki, plastikowe noże, tacki, talerzyki.
Dziecko nazywa przygotowane owoce, wącha je, ogląda, smakuje.
Dziecko, po umyciu rąk, siada przy stoliku. Rodzic rozdaje dziecku deskę, plastikowy nóż. Na tackę kładziemy obrane owoce. Dziecko stara się pokroić owoce. Potem wrzuca je do miseczki. Rodzic wysypuje owoce z miseczki do salaterki i je miesza. Tak przygotowaną letnią sałatkę dzieci smakują, częstując jednocześnie domowników.

 Teraz czas na trochę ruchu. Dziś zatańczymy zumbę (link poniżej).

http:// https://youtu.be/SOBEPiqlz48

Miłego dnia!

15.06.2020 (poniedziałek)

Temat dnia: Moja ulubiona zabawka z przedszkola.

Dzień dobry Przedszkolaki!

Przywitajmy się wesoło. Poproście kogoś z domowników o przeczytanie tekstu i pokazujcie to, o czym mowa w tekście.

Pokaż proszę, gdzie masz oczy,
gdzie masz uszy,
a gdzie nos,
pokaż rękę,
pokaż nogę,
gdzie na głowie rośnie włos?
Podnieś rękę,
tupnij nogą,
kiwnij głową „tak” lub „nie”,
klaśnij w ręce,
skocz do góry
i uśmiechnij się!

 Pokonajcie labirynt.

„Słyszę, rozumiem, zapamiętuję” – ustawcie zabawki zgodnie z instrukcją.

 Rodzic ustawi przed Wami trzy zabawki: lalkę, misia i pajacyka. Pokażcie je paluszkiem i wymieńcie ich nazwy, dzieląc je na sylaby. Teraz rodzic wypowie nazwy tych zabawek w zmienionej kolejności, a Wy ustawcie zabawki w odpowiedni sposób.

Wysłuchajcie opowiadania Barbary Szelągowskiej  pt. „Zabawkowe smutki”(link poniżej).

https://www.youtube.com/watch?v=4u61GxE_aro

W oparciu o treść wysłuchanego opowiadania odpowiedzcie na pytania:

– Co przytrafiło się lalce Rozalce, misiowi Łatkowi i wyścigówce podczas zabaw z dziećmi?

− Za jakimi przedszkolnymi zabawami i zabawkami będziecie tęsknić w czasie wakacyjnej przerwy?

W wyborze ulubionej zabawki pomogą Wam poniższe ilustracje. Nazwijcie obrazki i podzielcie nazwy zabawek na sylaby.

*Chętne 5-latki mogą wyróżnić pierwszą głoskę w nazwach zabawek.

Zachęcam Was do wykonania pracy plastycznej na temat: „Moja ulubiona zabawka z przedszkola”. Pracę wykonajcie dowolną techniką.

 Do jutra!

10.06.2020 (środa) i 12.06.2020 (piątek)

Temat dnia: Podróże małe i duże.

Witajcie Przedszkolaki!

Na początek zapraszam w podróż zabawą „Jadę, jadę”.

https://youtu.be/aOpEskiyu4A

Nazwijcie pojazdy i powiedzcie, którymi możemy wybrać się na wakacje.

A teraz rodzic będzie mówił nazwę pojazdu, a Wy spróbujcie go nazwać i naśladować ruchem jego sposób poruszania się i wydawane odgłosy: dzwonek roweru (dzyń, dzyń), samolot (szszsz), pociąg (puf, puf), żaglówka (plum, plum), samochód (ti, tit) itd.

Zachęcam do wysłuchania i zaśpiewania piosenki „Rodzinna wycieczka”.

Rozwiążcie zagadki, a dowiecie się, gdzie dzieci pojadą na wakacje. Wskażcie właściwe ilustracje.

Kasia zobaczy: pole, krowę, świnkę, kurę. (wieś)
Krzyś zobaczy: statek, piasek, wodę, muszelki. (morze)
Maciek zobaczy: owce, źródło, pagórki, drewniane chaty. (góry)
Wiktoria zobaczy: zabytki, tramwaje, muzeum, skrzyżowania. (miasto)

Moje wymarzone wakacje – malowanie na podkładzie z gazy.

Do wykonania pracy plastycznej będziemy potrzebować: kartkę z bloku technicznego, klej, farby plakatowe, pędzel, gazę opatrunkową.

Kartkę z bloku technicznego pokrywamy klejem. Na całej powierzchni kartki przyklejamy gazę. Na tak przygotowanym podłożu malujemy farbami plakatowymi miejsce, do którego najchętniej pojechalibyśmy podczas wakacji. 

Jak praca wyschnie, zróbcie jej zdjęcie i koniecznie wyślijcie do mnie. Chcę poznać Wasze wakacyjne marzenia. 🙂

Na koniec zapraszam do zabawy muzyczno – ruchowej przy piosence „Spoko Loko –  Chu chu ua po polsku”.

https://www.youtube.com/watch?v=QaCxzdZfBLM

Bawcie się dobrze!