Grupa 2

Wychowawca: Barbara Kubicz

Dzisiaj mamy szczególny dzień – Wasi Kochani Tatusiowie obchodzą swoje święto.

Drogie Dzieci, z okazji Dnia Ojca uściskajcie  serdecznie swoich Tatusiów i wręczcie Im stworzone przez Was upominki 🙂

Na tym kończymy naukę zdalną… Wszystkim życzymy udanych wakacji!

22.06.2020 (poniedziałek)

Witajcie Przedszkolaki w poniedziałkowy poranek!

TEMAT DNIA: Pocieszajki dla maluszków.

Już za parę dni wszyscy rozpoczniemy wakacje, zatem pora troszkę powspominać czas spędzony w przedszkolu. Wiem, że dawno tam nie byliście i bardzo tęsknicie za swoją salę, kolegami i koleżankami. Spróbujcie jednak przypomnieć sobie chwile, kiedy byliśmy wszyscy razem w naszym przedszkolu, a następnie odpowiedzcie na pytania:

– Za jaką zabawką z naszej sali najbardziej tęsknicie?

– Jakie zabawy zapamiętaliście z pobytu w przedszkolu?

A teraz usiądźcie wygodnie i uważnie wysłuchajcie opowiadania A. Widzowskiej „Pocieszajki dla maluchów”:

https://www.youtube.com/watch?v=0bPJPOrBIXY

Odpowiedzcie na pytania:

Co przygotowała grupa Ady na pożegnanie przedszkola?

– Co przygotowali młodsi koledzy?

– Co robiły Ada i Kasia?

– Kogo pożegnała Ada?

– Co to były Pocieszajki Ady?

– Gdzie je zostawiła?

Pora na trochę ruchu…

Zapraszam Was do „Balonowego tańca”. Jeśli nie macie w domu balonika – możecie wykorzystać piłkę.

Na koniec ważna informacja – jutro swoje święto mają Wasi tatusiowie, dlatego już dzisiaj musimy pomyśleć o jakimś upominku na tę szczególną okazję. Moja propozycja dla Was to papierowe krawaty. Poproście mamę o narysowanie kontur krawatu na papierze kolorowym. Wy wytnijcie krawat i udekorujcie go w dowolny sposób. Na koniec przymocujcie tasiemkę. Z wręczeniem prezentu poczekajcie do jutra.  Powodzenia!   🙂

19.06.2020 (piątek)

Witam Was Kochane Dzieci!

TEMAT DNIA: Wakacyjna pogoda.

Lato to czas różnych zjawisk atmosferycznych takich jak np. burza, tęcza, wiatr, deszcz, grad. Dziś poznamy  niektóre z nich.

– Czy spotkaliście kiedyś burzę?

–  Co się wtedy dzieje?

– Czy Wy też boicie się burzy?

Pamiętajcie, że z burzą nie ma żartów! Obejrzyjcie poniższy film – dzięki niemu dowiecie się jak należy zachować się w trakcie burzy:

Podczas burzy NIE WOLNO: 

– CHOWAĆ SIĘ POD DRZEWAMI

– PŁYWAĆ W WODZIE

– WYRUSZAĆ W GÓRY

– OTWIERAĆ OKNA

Czasami po burzy na niebie powstaje tęcza. Jest to bardzo piękne zjawisko atmosferyczne. Spójrzcie na poniższy obrazek i wymieńcie kolory, z których składa się tęcza.

A teraz trochę matematyki.

Spójrzcie na poniższy obrazek, policzcie elementy i powiedzcie:

– Ile jest chmurek?

– Ile jest słoneczek?

– Ile jest kropelek deszczu?

– Ile jest wszystkich parasolek?

– Których elementów jest najwięcej, a których najmniej?

Zabawa „Słonko świeci – deszczyk pada”

Rodzic wypowiada hasła. Gdy usłyszycie hasło– „świeci słońce”- spacerujecie po pokoju, a na hasło „pada deszcz”– chodzicie, naśladując trzymanie parasola. Gdy rodzic powie –„świeci słońce i pada deszcz”– chodzicie, naśladując trzymanie parasola i przyglądacie się tęczy na niebie. Dla urozmaicenia można do zabawy wykorzystać prawdziwy parasol.

Na koniec zachęcam Was do wykonania pracy plastycznej „Wakacyjne słoneczko”. Na żółtym papierze kolorowym narysujcie z pomocą rodzica duże koło. Wytnijcie je i przyklejcie na białą kartkę. Następnie żółtą farbą domalujcie kreski – promyki. Możecie też namalować oczy i uśmiech. Powodzenia!

Już jutro weekend – życzę wszystkim słonecznej pogody i dobrej zabawy!

18.06.2020 (czwartek)

Witajcie Drogie Dzieci!

Dzisiaj zapraszam Was do zabaw i zadań związanych z owocami lata.

TEMAT DNIA: Owoce lata.

Na początek wysłuchajcie opowiadania pt. „Owocowe przechwałki”.  Nagranie historyjki znajduje się w poniższym linku:

https://www.youtube.com/watch?v=pmM28UjGXB4

A teraz odpowiedzcie na pytania:

– Jakie owoce występowały w opowiadaniu?

– O co pokłóciły się owoce?

– Dlaczego wszystkie owoce są ważne dla naszego zdrowia?

– Jakie owoce najbardziej lubicie?

Spójrzcie na poniższe obrazki. Czy wiecie jak nazywają się te owoce? Jeśli nie – poproście o pomoc rodzica. Powtórzcie za nim nazwy owoców i podzielcie je na sylaby.

Pora na trochę ruchu… Zapraszam Was do tańca zatytułowanego „Sałatka owocowa”:

Na koniec zachęcam Was do stworzenia fantazyjnych przekąsek z owocami według własnych pomysłów. O pomoc w przygotowaniach poproście oczywiście rodziców.

Inna propozycja to woda smakowa. Do przyrządzenia takiego napoju możecie wykorzystać dowolne owoce (truskawki, pomarańcze itp.). Pamiętajcie, żeby owoce dobrze umyć. Czyste owoce zalejcie zimną wodą, możecie też dodać kilka listków mięty.

17.06.2020 (środa)

Dzień dobry moi Kochani!

Wiem, że pogoda za oknem ostatnio nie dopisuje, ale nie martwcie się – już wkrótce lato i na pewno słoneczko nam ciepło podaruje.

TEMAT DNIA: Wszyscy kochają lato.

Na początek zachęcam Was do rozwiązywania zagadek o porach roku. Pamiętajcie, że mamy 4 pory roku: wiosnę, lato, jesień, zimę.

Na drzewach liście kolorowe.
W sadzie owoce zdrowe.
W spiżarni różne zapasy,
na trudne zimowe czasy (jesień)

Śniegiem pola zasypało,
gdzie nie spojrzysz, wszędzie biało.
Biały puszek z nieba leci,
już bałwanka lepią dzieci (zima)

Bociany z podróży wracają,
wokół kwiaty rozkwitają
Motyle pojawiły się na łące,
ale dni nie są jeszcze gorące (wiosna)

Jest gorąco, słońce świeci.
Na wakacje jadą dzieci.
W wodzie będą się pluskały
i na plaży w piłkę grały (lato)

A teraz zapraszam Was do wysłuchania piosenki „Przyszło lato”. Jeśli macie możliwość to posłuchajcie tego utworu kilka razy w ciągu dnia i spróbujcie nauczyć się refrenu.

Na podstawie piosenki odpowiedzcie na pytania:

– Dokąd można jechać latem?

– Co można robić latem?

Pora na historyjkę obrazkową pt. „Rodzinna wyprawa”.

Spójrzcie na poniższe obrazki i opowiedzcie swoimi słowami co przedstawia każda ilustracja. Z pomocą rodzica stwórzcie historyjkę o rodzinie, która wybrała się na wycieczkę do lasu. W trakcie opisywania zdarzeń zwróćcie uwagę na tatę, który zapomniał zabrać pewnej ważnej rzeczy…  Czy już wiecie o jaki przedmiot chodzi?

A teraz zadanie na spostrzegawczość…

Połączcie paluszkiem (na ekranie komputera) każdą piłkę z odpowiednim zestawem kolorów. Wskażcie piłkę, która ma najwięcej kolorów.

„Łowimy ryby”

Na koniec zachęcam Was do zabawy, za pomocą której poćwiczycie sprawność rączek.  Do tego ćwiczenia potrzebny będzie makaron i słomki do napojów. Dokładny opis zadania znajduje się w linku: http:// https://mojedziecikreatywnie.pl/2015/06/lowienie-rybek-zabawa-dla-dzieci/

16.06.2020 (wtorek)

Dzień dobry Przedszkolaki!

Jak zwykle zachęcam Was do skorzystania z poniższych propozycji.

TEMAT DNIA: Zbliża się lato…

Na początek dnia proponuję Wam ciekawe ćwiczenia z poduszkami:

A teraz wysłuchajcie wiersza B. Szelągowskiej „Tato, czy już lato?”

Tato, czy już lato?
Powiedz, proszę!
Powiedz, tato, po czym można poznać lato?
Skąd na przykład wiadomo, że już się zaczyna?
Po prostu:
po słodkich malinach,
po bitej śmietanie z truskawkami,
po kompocie z wiśniami,
po życie, które na polach dojrzewa,
po słowiku, co wieczorami śpiewa,
po boćkach uczących się latać,
po ogrodach tonących w kwiatach,
po świerszczach koncertujących na łące,
po wygrzewającej się na mleczu biedronce,
po zapachu skoszonej trawy i róż,
I… już!

– Na podstawie wiersza powiedzcie, po czym można poznać że nadchodzi już lato?

– Czy Wy w okolicy swojego domu zauważyliście już jakieś oznaki lata?

Spójrzcie też na poniższe obrazki. Odpowiedzcie na pytanie:

Co można robić latem? (wymieńcie wszystkie przedstawione propozycje)

Zdanie rozpocznijcie od słów: Latem można…

Na koniec przypomnijmy sobie nazwy wszystkich pór roku w zabawie paluszkowej:

Wiosna, lato, jesień zima (dziecko wylicza na paluszkach)

Mija rok za rokiem (dziecko kręci dłońmi młynek)

Wiosna, lato, jesień zima (wyliczanie na palcach)

Kroczą krok za krokiem (dziecko kroczy palcami jednej ręki po wewnętrznej stronie drugiej)

Wiosna , lato, jesień, zima (wyliczanie na palcach)

Szybko mija czas (kręcimy młynek)

Każda pora cieszy nas (rysujemy palcem w powietrzu uśmiech).

15.06.2020 (poniedziałek)

Witam Was moi Kochani! Przed nami kolejny tydzień nauki zdalnej. Jak zwykle będzie trochę zabaw, zadań i ćwiczeń gimnastycznych. Nie zabraknie też zagadek i piosenek. 🙂

TEMAT DNIA: W świecie figur geometrycznych.

Na początek zapraszam Was do wysłuchania piosenki o figurach geometrycznych:

Wymieńcie figury, o których była mowa w piosence.

Spójrzcie teraz na poniższy obrazek. Mamy na nim mnóstwo figur geometrycznych. Policzcie, ile jest:

– kwadratów,

– trójkątów,

– kół,

– prostokątów.

Zabawa „O jakiej figurze mówię?”

Zaproście do zabawy mamę lub tatę. Narysujcie palcem w powietrzu dowolną, poznaną figurę. Zadaniem rodziców będzie odgadnięcie nazwy figury. Możecie zamienić się rolami i kontynuować zabawę.

A teraz zachęcam Was do ułożenie dowolnej figury geometrycznej z dostępnych w domu materiałów. Możecie wykorzystać np. włóczkę, wykałaczki, makaron itp.

Na koniec zapraszam Was do bardzo fajnej zabawy z piłeczkami.

Przebieg zabawy przedstawiam Wam w linku:

http://- https://www.facebook.com/watch/?v=159884901994059

Miłego dnia!

10.06.2020 (środa) i 12.06.2020 (piątek)

TEMAT: Czym pojedziemy na wakacje?

                Lody na upalne dni.

Na początek posłuchajcie krótkiej rymowanki:

Wakacje już blisko.

Każdy spakowany.

Tylko kto nam powie,

czym w drogę ruszamy?

– Jak myślicie, jakim pojazdem można wyruszyć w wakacyjną podróż? Podajcie kilka przykładów.

Zagadki słuchowe „Jaki to pojazd?”

Wysłuchajcie odgłosów różnych środków lokomocji, którymi można wybrać się na wakacje. Spróbujcie odgadnąć co to za odgłos (podczas słuchania odwróćcie się plecami do ekranu komputera).

https://www.youtube.com/watch?v=KD-nfwS6Fx8

https://www.youtube.com/watch?v=Egl5kJF7rnI

https://www.youtube.com/watch?v=CT88wbxfVNc

Pora na wiersz…

M. Berowska „Kto najszybszy? Kto najważniejszy?”

W pokoju na półce między zabawkami
Rozpycha się wielki samolot skrzydłami.
– Ja jestem najszybszy, ja latam po niebie!
Dlatego najwięcej miejsca chcę dla siebie!
Odezwał się z kąta mały samochodzik :
– O co jest ta sprzeczka ? Czy ci o to chodzi,
że latasz w powietrzu? My jeździmy drogą,
tam gdzie samoloty dolecieć nie mogą!
– Ja także dość szybko mknę z pasażerami-
powiedział autobus i mrugnął światłami,
a statek zatrąbił:- Co mi tam przestworza,
gdy ja oceany przemierzam i morza!
Pociąg użył gwizdka :- No cóż, jestem stary,
jeżdżę wolno, ale mam najwięcej pary.
Moich 5 wagonów rzędem grzecznie stoi.
Weźcie dobry przykład z tych wagonów moich.

 Rozmowa na temat wiersza:
– Jakie pojazdy występowały w wierszu?
– O co sprzeczały się pojazdy?
– Który pojazd jest najszybszy?
– Wymieńcie pojazdy, które poruszają się po drogach, w powietrzu i po wodzie.

A teraz zapraszam Was do zabawy ruchowej „Pojazdy”.

Poruszajcie się po pokoju przy rytmach dowolnej muzyki. W trakcie zabawy rodzic kilka razy ścisza piosenkę i wypowiada nazwę wybranego środka lokomocji (samochód, samolot, pociąg, statek, autobus itp.) Jeśli pojazd porusza się po lądzie, to Wy przykucacie; jeśli porusza się w powietrzu – stajecie na palcach z rękami wyciągniętymi w górę; jeśli porusza się w wodzie – kładziecie się na brzuchu i naśladujecie pływanie.

Lody na upalne dni.

„Puk, puk” – zagadka do Was puka i prawidłowych odpowiedzi szuka:

Zimne, słodkie i pachnące,
jemy latem w dni gorące.

I jak Wam poszło? Jestem pewna, że wszyscy poradzili sobie doskonale!

Powiedzcie:

– Czy Wy lubicie lody? Jakie są Wasze ulubione smaki lodów?

Teraz zachęcam Was do wykonania pracy plastycznej „Lody na upalne dni”. Lody możecie w całości wykonać z papieru kolorowego lub do stworzenia gałek wykorzystać płatki kosmetyczne i kolorowe koraliki. Zdjęcia przykładowych prac znajdują się poniżej.

A może macie ochotę na prawdziwe lody? W poniższym linku znajduje się przepis na pyszne, domowe lody. Oczywiście, o pomoc w przygotowaniu lodów poproście rodziców. 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=76o7XoggK_s

Bawcie się dobrze! 🙂

09.06.2020 (wtorek)

Dzień dobry Przedszkolaki!

O górach dzisiaj porozmawiamy, bo już wakacje niedługo zaczynamy…

TEMAT DNIA: Wakacje w górach.

Na początek zachęcam Was do wysłuchania bardzo rytmicznej piosenki.  

Odpowiedzcie na pytania:

– O czym jest ta piosenka?

– Co powinniśmy zabrać na wycieczkę w góry? Spróbujcie wymienić jak najwięcej przedmiotów, które pojawiły się w piosence.

Zastanówcie się teraz, czy już kiedyś byliście na wakacjach w górach, a następnie powiedzcie:

– Co można latem robić w górach?
W udzieleniu odpowiedzi pomogą Wam poniższe obrazki. Podajcie też inne propozycje związane ze spędzaniem czasu w górach.

Pora na ćwiczenia matematyczne… Zabawa „Liczymy owieczki”:

Przygotujcie 8 klocków i układajcie je zgodnie z treścią zadań. (Przy pierwszym przykładzie pomagają rodzice, a przy kolejnych dzieci już same próbują manipulować klockami)

– Baca miał 5 owieczek (połóżcie przed sobą 5 klocków). 3 owieczki ostrzygł (odsuńcie 3 klocki). Ile owieczek do ostrzyżenia mu jeszcze zostało? (Udzielcie odpowiedzi po policzeniu pozostałych klocków)

– Baca miał 6 młodych owieczek. Niestety, 2 owieczki uciekły z pastwiska. Ile owieczek mu zostało?

– Baca miał 4 owieczki. Dokupił kolejne 4  młode owieczki. Ile ma teraz wszystkich owieczek?

A teraz zapraszam Was do zabawy rozwijającą umiejętność szeregowania – „Górska wędrówka”.

Przygotujcie kilka par butów różnych rozmiarów (np. Wasze buty, buty mamy, taty, brata, itp.). Z każdej pary odłóżcie po jednym bucie na bok. Pozostałe buty uszeregujcie jeden za drugim od najmniejszego do największego. Gdyby pojawiła się trudność ze stwierdzeniem, który but jest większy, przyłóżcie do siebie buty podeszwami i w ten sposób porównacie ich wielkość.

Na koniec proponuję Wam wykonanie kilka prostych ćwiczeń gimnastycznych:

– „Owce na pastwisku” – poruszajcie się za pomocą czworakowania po całym mieszkaniu/ pokoju.

– „Wspinamy się po górach” – poruszajcie się po pokoju dotykając podłogę tylko palcami stóp.

– „Ukłon górala” – wykonajcie skłony naprzemiennie: pochylcie się i dotykajcie palcami prawej dłoni – lewą stopę/ palcami lewej dłoni – prawą stopę.

– „Góralski taniec” – oprzyjcie rączki na biodrach i kręćcie tułowiem raz w jedną, raz w drugą stronę.

– „Rowerem na górskim szlaku” – połóżcie się na podłodze i poruszajcie nogami naśladując jazdę na rowerze.

W tym tygodniu uzupełniamy następujące karty pracy:

4-latki – str. 58 – 60

5-latki – str. 59 – 70.

08.06.2020 (poniedziałek)

Witajcie moi Kochani!  Mam nadzieję, że uśmiechnięte buźki macie i z poniższych propozycji chętnie skorzystacie. 🙂 O wakacjach rozmawiać będziemy, bo zapach lata już w powietrzu czujemy.

TEMAT DNIA: Wakacje na Wybrzeżu.

Na początek zachęcam Was do wysłuchania opowiadania M. Strękowskiej-Zaremby „Wakacyjne podróże”.

Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

– Co Olek, Ada i tata planowali z samego rana?

– Dzięki czemu mogli podróżować placem po całym świecie?

– Jakie kontynenty były widoczne na globusie?

– Co wskazywał palec Ady? Gdzie ona chciała pojechać na wakacje?

– Jak myślicie, gdzie my w Polsce możemy pojechać na wakacje?

Wysłuchajcie pewnego odgłosu:

https://www.youtube.com/watch?v=R6yq4p8Flag&feature=emb_rel_pause

– Czego odgłosu słuchaliście?

– Czy ten odgłos był przyjemny?

Czy wiecie, że Wy też możecie wytworzyć dźwięk, który będzie przypominał szum morza? Podpowiem Wam, jak to zrobić….

– Wypowiadajcie przeciągle sz…

– Przygotujcie reklamówkę foliową i wymachujcie nią.

Spójrzcie jak wyglądają nadmorskie fale, a następnie naśladujcie rękami jej ruchy.

Nad morzem fale potrafią być bardzo duże i niebezpieczne, dlatego kąpiąc się w nim lub przebywając na plaży trzeba zachować ostrożność!

A teraz wytężcie wzrok i spróbujcie znaleźć minimum 5 różnic pomiędzy obrazkami.

*5-latkom, a właściwie już 6-latkom proponuję kolejne ćwiczenie. Spójrzcie na poniższe obrazki i powiedzcie, co one przedstawiają. Następnie spróbujcie określić od jakiej głoski rozpoczynają się te nazwy i wskażcie palcem odpowiednią literę pod każdym obrazkiem.

Na koniec zapraszam Was do zabawy ruchowej z muzyką „Do góry i na dół”. Wykonujcie ruchy w ten sam sposób, co osoby przedstawione na filmiku.

https://www.youtube.com/watch?v=Hd1y9YYoWAU

Miłego dnia! 🙂

05.06.2020 (piątek)

Witajcie moi Mili! 🙂

TEMAT DNIA: Moje uczucia.

Na początek przyjrzyjcie się poniższym obrazkom. Wskażcie palcem dzieci, które swoją buzią wyrażają: złość, radość, zdziwienie, strach, wstyd, płacz, rozpacz.

 A teraz pomyślcie i odpowiedzcie:

– Kiedy Wy się złościcie?

– Kiedy się smucicie?

– Kiedy się boicie?

– Kiedy się cieszycie?

– Kiedy się wstydzicie?

Wysłuchajcie też wiersza J. Kucharczyk „Moje uczucia”:

Żal mi minionych wakacji, urodzin, które już były,
i tego, że odwiedziny babci już się skończyły.
Smutno, że tata wyjechał, mama tak mało ma czasu,
i złość mnie bierze, że brat mój robi tak dużo hałasu.

Tu, w moim sercu, mieszkają uczucia: miłość, radość i smutek.
Czasem jestem tak bardzo szczęśliwy, lecz czasem także się smucę.
W kieszonce kasztan na szczęście o tym wciąż przypomina,
że wszystko, co jest tak smutne, kiedyś z czasem przemija.

Zobacz, już się uśmiechasz, bo znowu będą wakacje,
tata niedługo już wróci, z mamą pójdziesz na spacer.
Po burzy zawsze jest tęcza, po deszczu słońce znów świeci,
po chwilach trudnych i smutnych znowu szczęśliwe są dzieci.

Rozmowa na temat tekstu:

– Co mieszka w sercu?

– Czy zawsze jest nam wesoło?

– Co nadchodzi po trudnych i smutnych chwilach?

Teraz zastanówcie się w jaki sposób można „przegonić smutek”?  Macie jakieś pomysły? Ja na smutne chwile proponuję Wam kilka ćwiczeń gimnastycznych, bo jak to mówią: „ruch jest dobry na wszystko”. Mam nadzieję, że Wam humorki dopisują, ale i tak zachęcam Was do wykonania poniższych ćwiczeń przy znanej piosence:

https://www.youtube.com/watch?v=JDSQlxZ_scY&feature=emb_title

Po gimnastyce, chętne dzieci zapraszam do zabawy z tekturowymi buźkami. Poproście rodziców, aby pomogli Wam wykonać buźki wyrażające różne emocje. Każda z nich ma się składać z 2 elementów: oczu i ust. Kiedy już stworzycie buźki, układajcie je na różne sposoby i nazywajcie przedstawione emocje.

Natomiast dzieci, które kochają śpiewać zachęcam do utrwalenia piosenki „Jesteśmy dziećmi” (link – zajęcia 03.06.2020).

Miłego weekendu!

04.06.2020 (czwartek)

TEMAT DNIA: Jesteśmy dla siebie uprzejmi.

Dzień dobry Kochani!

Dzisiaj chciałabym Was zaprosić do Krainy Uprzejmości. Jest to miejsce, w którym przypomnimy sobie, jak należy się zachowywać w stosunku do innych dzieci.

W Krainie Uprzejmości każde dziecko umie posługiwać się 3 magicznymi słowami:

PROSZĘ                     PRZEPRASZAM                     DZIĘKUJĘ

Czy Wy znacie te słowa? Jestem pewna, że tak, dlatego teraz chciałabym, abyście powiedzieli, którego z tych słów należy użyć w następujących sytuacjach:

– Dziecko dostaje od kolegi lizaka.       (Co powinno powiedzieć?)

– Ada bardzo chciałaby się pobawić ulubioną lalką Eli.     (Co powinna powiedzieć Ada?)

– Karol pociągnął Olę za włosy, ale teraz bardzo tego żałuje.     (Co powinien powiedzieć Karol?)

W Krainie Uprzejmości wszyscy są tolerancyjni. Podejrzewam, że większość z Was zapyta, co to jest tolerancja?

Spójrzcie teraz na poniższe obrazki.

Spróbujcie sobie wyobrazić, jak czuje się afrykański chłopiec w sytuacji przedstawionej na pierwszym i na drugim obrazku. Oceńcie postępowanie dzieci.

– Czy wszystkie dzieci są uprzejme wobec nowego chłopczyka?

– Na którym obrazku widzimy zjawisko tolerancji?

A teraz zapraszam Was do zabawy ruchowej z pokazywaniem:

Dziesięciu murzynków (pokazujemy dziesięć paluszków – dwie otwarte dłonie) 

w spodenkach na szelkach. (pokazujemy spodenki ciągnąc od dołu do góry)

Taką piosenkę   (pokazujemy rękoma coś wielkiego rozstawiając je jak najszerzej)

nam zaśpiewało: (gramy na niewidzialnej gitarze)

O, Elena   (wyciągamy ręce przed siebie)

Ty, buzi, buzi daj (za pomocą dłoni i ust ślemy buziaki)

O, Elena   (wyciągamy ręce przed siebie)

balua, balue (wyginamy ciało raz w jedną, raz w drugą stronę, podpierając się dłońmi o biodra).

Kolejna propozycja to wykonanie pracy plastycznej.

Wykonajcie pracę przedstawiającą dziecko z Afryki. Najpierw narysujcie kontury twarzy lub całą postać. Rysunek wypełnijcie czekoladowymi chrupkami, plasteliną lub pomalujcie farbami. Pozostałe elementy (oczy, usta, włosy) możecie wykonać z papieru kolorowego. Oto przykłady prac:

Powodzenia i miłego dnia!

03.06.2020 (środa)

Witajcie Kochani!

TEMAT DNIA: Dzieci z różnych stron świata.

Dzisiejsze zajęcia rozpocznijmy od zabawy „Powitanie”:

– witamy się po japońsku – wykonajcie głęboki skłon ze złożonymi na piersi dłońmi
– witamy się jak Eskimosi – pocierajcie się noskami z drugą osobą, np. z mamusią
– po europejsku – podajcie mamie dłoń i powiedzcie: „Dzień dobry”.

A teraz posłuchaj piosenki „Jesteśmy dziećmi”. Spróbujcie nauczyć się się refrenu i pierwszej zwrotki (tekst poniżej). Zaśpiewaj solo lub w duecie na przykład ze swoim rodzeństwem.

Po wysłuchaniu piosenki odpowiedzcie na pytania:

– Czego pragnie każde dziecko?

– Czym mogą różnić się dzieci z innych regionów świata? (np. kolorem skóry; językiem, którym się porozumiewają)

Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej ciekawostek o dzieciach z innych krajów, to zapraszam Was do obejrzenia filmiku edukacyjnego „My Dzieci Świata”:

https://www.youtube.com/watch?v=zl_dYe03Yx0

A teraz zapraszam Was do zabawy – „Kończenie rymowanek”. Zanim jednak wykonacie to zadanie obejrzycie poniższe zdjęcia, a rodziców poproście o przeczytanie zamieszonych pod nimi nazw – pomogą Wam one w uzupełnieniu rymowanek.

Kończenie rymowanek – ćwiczenia słuchowe.

Ma zmarznięty z zimna nosek
  ten malutki… (ESKIMOSEK)

– Nie jadł śliwek ani malinek
  ten mały, czarny… (MURZYNEK)

– Żółtą cerę ma i  na różnych odmianach ryżu się zna.
Pałeczek do jedzenia używa ta dziewczynka, bo to jest… (CHINKA)

Na koniec możecie wykonać dowolne improwizacje ruchowe do piosenki „Jesteśmy dziećmi”.

Powodzenia! 🙂