Postaw na Słońce

I miejsce w ogólnopolskim konkursie „Postaw na Słońce”

Zespół uczniów w składzie:

Julia Sanek

Paula Bajorek

Julia Karnia

Julia Jakubik

Magdalena Szczepanik

Zuzanna Wójcik

Mikołaj Suchan

Adrian Namysłowski

zwyciężył w IV edycji ogólnopolskiego konkursu ekologicznego „Postaw na Słońce” w kategorii szkół gimnazjalnych i podstawowych.

Konkurs miał na celu rozpowszechnienie wiedzy o  mikroinstalacjach OZE (Odnawialne Źródła Energii), czyli urządzeniach, pozwalających wytwarzać energię elektryczną we własnym zakresie na swój własny użytek.

Code Week 2018

Uczniowie klasy IVa pod opieką wychowawczyni Haliny Kras wzięli udział w Europejskim Tygodniu Kodowania CodeWeek 2018. Przez 5 kolejnych dni wykonywali zadania wspólnie z uczestnikami programu Uczymy Dzieci Programować.

Dzień 1. Poznaliśmy historię Code Week. Odszukaliśmy naszą miejscowość na mapie wydarzeń. Wyjaśniliśmy sobie co oznacza słowo kodowanie. Obejrzeliśmy taniec robotów w wykonaniu ambasadorów projektu i po kilku próbach z wielką frajdą odtańczyliśmy go sami. Zapoznaliśmy się z Ozobotem, tablicą kodów graficznych do jego programowania. Były też pierwsze pomyślne próby rysowania kodów. Otrzymaliśmy hasła do strony code.org, na której też ćwiczymy kodowanie.

Wrocław miasto dwunastu wysp

Wrocław miasto dwunastu wysp, ponad dwustu mostów i obecnie prawie 400 krasnali. Tam byliśmy 4 i 5 października 2018 roku.

W dniach 4 i 5 października 2018 r. uczniowie klas 8a, 8b, 7a i b oraz 6 b i 5 a (w liczbie 40 osób) odbyli wraz z wychowawcami wycieczkę do Wrocławia, stolicy Dolnego Śląska. Wyprawę zorganizowała pani Dorota Sowa. Naszymi opiekunkami były też panie – Kinga Zagórska, Monika Morys i Mariola Kozioł. Wizytę we Wrocławiu zaczęliśmy od spotka

nia z panem Łukaszem – wspaniałym przewodnikiem, który zdradził nam prawie wszystkie sekrety miasta. Wędrówkę rozpoczęliśmy od tak starego kościółka p.w. św. Marcina, że pamiętał początki Wrocławia i czasy stylu romańskiego. Przemieszczając się w kierunku przystani, maszerowaliśmy brzegiem Odry, co rusz napotykając jakiś most. Jeden wzbudził szczególne emocje, gdyż był to „Most zakochanych”, do którego przytwierdzono tysiące kłódek z miłosnymi zaklęciami. Powiedziano nam, że te kłódki co jakiś

Dot Day, czyli Kropka 2018

Kolejny raz odbył się na terenie naszej szkoły nie tylko Dzień Kropki, ale cały Tydzień Kreatywności. Wspólnie z partnerami z eTwinning stworzyliśmy listę pomysłów, które realizowaliśmy. W klasach uczniowie oglądali film lub czytali książkę o Vashti. Dzieci poprzebierały się w kropkowane ubrania. Najmłodsi uczestniczyli w grach i zabawach matematycznych, m.in. w układaniu „pociągów” z kropek, porównywaniu długości i liczebności zbiorów. Przedszkolaki tworzyły „Zaczarowane kropki” czyli prace plastyczne z różnej wielkości kół i kropek, wykorzystując różnorodne technikami. Prace te przedstawiały m.in. zwierzęta, kwiaty, słoneczka i uśmiechnięte buźki, z których wykonano później gazetkę ścienną w sali.

100 kilometrów na stulecie niepodległości

Rok 2018 obfituje w całym kraju w liczne wydarzenia, które wpisane są w szeroki kontekst obchodów 100. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości. Rajd rowerowy zorganizowany w dn. 13 – 14 września 2018 r. ramach projektu „Dumni z Niepodległej” stanowił swego rodzaju inaugurację działań społeczności Zespołu Szkół w Gromniku, których celem nadrzędnym jest upamiętnienie wspomnianej rocznicy. Teren gminy Grom

nik oraz gmin ościennych stanowił arenę krwawych zmagań pierwszego etapu „Wielkiej Wojny”. Pomiędzy jesienią 1914 a wiosną 1915 roku przez zachodnie Karpaty przebiegała linia tzw. Frontu Gorlickiego. To tutaj wojska  Austro – Węgier i Niemiec postanowiły zamknąć drogę armii rosyjskiej, która właśnie przez przełęcze karpackie zmierzała do opanowania Niziny Węgierskiej i zagrożenia samej stolicy cesarstwa – Wiedniowi. To w pobliskim Łowczówku załamujące się linie austro – węgierskie wsparli polscy legioniści, ratując je od okrążenia i całkowitego rozbicia.